Do sada je bilo dosta kritila na čuveno CC piće. Sećam se i popularnog vica kada je još Regan bio predsednik. Predsedniče, Rusi farbaju mesec u crveno..-Pa? Kad ga ofarbaju napišite na njemu Coca cola. I od tada do sada ovo kola piće je prolazilo sve faze od totalnog obožavanja (starih radnika), nostalgije (gde su staklo i šećer, nećemo skrobne sirupe), najvećih promašaja (veštački zaslađivači pre vremena, prethodnici nule).
Da li je CC stvarno toliko opasna? Ne verujem u to. Verujem da je potpuno zdrava i da je treba istekako piti. I to stalno. Jer da nema te CC, koliko bi ljudi ostalo bez posla? Evo slike koja ilustruje ko sve može da radi zahvaljujući njenom postojanju.
Eto. Ne želim da prisvajam originalnost ove reklame. Dobio sam je od svoje prijateljice, pa rekoh da podelim ovu radost s vama. A prateći tekst koji se nalazi po raznim linkovima...
Audio uz reklamu: 'Kupili smo vaša izvorišta
vode na 99 godina. Uzeli smo fabrike za punjenje od korumpiranih političara
za siću. Od nas kupujete zašećerenu vodicu u koju stavljamo puno sintetičkih preparata koji stresiraju vaše
organe više nego alkoholna pića. Vi koji nećete zašećerenu vodicu, daćemo vam
varijantu sa veštačkim zaslađivačem koji je ustvari GMO i kancerogen
(aspartam u Koka Koli Zero).
Nijedan naš zaposleni ne pije pića koja pravi, jer zna kakav šit je u pitanju. Umesto toga, mi direktori i menadžeri kupujemo organsku hranu koju uvozimo iz nerazvijenih područja Azije gde nema industrijski zagađene hrane. Sada smo pokrenuli akciju, u skladu sa dobrim praksama obmane PR industrije, kako bi ispali dobri momci koji se brinu za zdravlje vašeg naroda. Trujte se solidarno da bi vam mi pravili parkove za vežbu!' Ništa lično kokaholičari, ovo je usmereno protiv kompanije a ne protiv potrošača. Ali kad ste već tu, dobro je da malo porazmislite šta pijete i jedete. :) |
Dakle, evo neopravdane kritike. Odakle ljudima pravo da kritikuje slavno CC piće? Ima svakakvih primena dotičnog pića. npr. odvrće zarđale šrafove. To mogu da potvrdim iz komšijinog iskustva. Zarđali šraf na bicikli je zalio CC pićem i posle par pokušaja odvrtanja toga bacio je celu, jer je šraf slomio, biciklu ulepio, iskrivio alat i posvađao se sa ženom. Eto koliko CC donosi posla. Ali utiče na brak :). Ima još. pere prozore, čisti WC šolju i sl. Realno sve su to gluposti. CC utiče samo na podsticanje propadanje zdravlja, tj. formiranja rezervnih lipidnih naslaga.
S druge strane mama veoma radosno vodi dete na zdravu hranu u McD. Zato mama divnom obroku doda i ovo piće vaše i naše mladosti. I srećno dete proguta milkšejk (dooooooosta šećera) i masni pomfrit pržen na palminom ulju (maaaaaaaaaaaasno), hamburger (kažu da je od mesa), zasladi se pitom (maaasno i slaaaaatko) i na kraju popije CC piće (mnoooooogo skrobnog sirupa) i na kraju sladoled. A zašto samo šećer? Zar je toliki problem u šećeru? Nije, jer se ionako pije jedna čaša. A ZERO? Ona nema šećera, ali ima veštačke zaslađivače. A tu sam se uvek brinuo o tipa interakcija. Ali odgovorni proizvođači brinu o tome, zato ne moramo mi.
Evo još jedne lepe slike koja ilustruje količine saharoze koja bi se dodavala, kada bi se stvarno ONA stavljala u pića.
Ovo je samo ilustracija. U sokove se dodaje visokofruktozni sirup. Ali kalorije su iste.
Piti ili ne piti CC? Naravno jedno veliko i istorijsko NE. I da nema ničeg štetnog u njoj (a ima), sigurno je da nema ničeg korisnog. Ipak istini za volju treba reći da ima i gorih pića od CC. Npr sona kiselina ili mašinsko ulje. Da se ne kaže da nisam objektivan.
Ih...svi bismo pili motorno ulje da se toliko novca ulaže u njega koliko i u Koku i još kad bi napravili akciju sa imenima, npr. motorno ulje Marija. Ljupko.
ReplyDeleteKako delujete na svoju okolinu, familiju i prijatelje? Znate za nešto da je štetno i to zašto je štetno jer ste se školovali za to i brinete za svoje zdravlje i naše zdravlje. Da li pričate "u zid". Da li vam prećute, prihvate savet ili nastave dalje sa starom navikom? Ljudi nisu raspoloženi da menjaju navike, da sumnjaju u nečiju ispravnost ili da veruju u loše namere, a ovakvi proizvodi i još mnogo drugih pojava jesu loša namera. Možemo nekome "otvoriti oči", ali to često deluje kao pucanj u prazno. Ipak su te kompanije uložile milione dolara u reklamu (ne u proizvod) i deceniju jačanja i jačanja. Ljudima je teško da poveruju da je danas profit sve i da zakoni ne mogu da pokriju sve na šta su ljudi spremni da bi vam prodali proizvod i smanjili troškove.
Ne treba ni biti školovan da bi se neko pitao šta je KK, koji je to ukus i čega tu ima i zašto je to tajna i zašto se tako nešto čak i pohvalno reklamira umesto da javnost zahteva da zna šta pije. Sastav je tajna. To nije normalno.
Jedino im moram priznati da su iz nekog razloga pogodili ukus velikog broja ljudi. Voda je najvažnija, a opet je ne piju svi (samo posredno). Pivo i vino ne vole svi. Mleko i sokove takođe. Još nigde nisam čula da je milijardu ljudi ludo za sokom od kajsije, višnje ili zove.
Potpuno ste u pravu Marija. Ali nisu kompanije jedine krive. Veliki deo odgovornosti nose roditelji. Očigledno je da kad roditelj može detetu da izduva duvanski dim u lice, da ga vodi kroz crveno preko ulice, da ga vodi u Mc i da ga ne kontroliše šta radi tokom dana, da su deca zapostavljena. I ja sa svojom vodim stalnu bitku. Ipak tu i tamo poneko promeni navike i zahvali mi. Znam da je CC mnogo jača od nas pojedinaca. Ali bar da ljudi budu svesni da kad unose CC da unase štetne stvari, a kad piju domaće sokova da unose zaštitne stvari. Pa ko ne voli sebe i decu, neka nastavi da se ubija. Bolje je tako polako, nego brzom vožnjom po gradu.
ReplyDelete